Thursday 10 October 2013

eh... da gaji la... :)


Wah.... Arini da 10hb la... Da gaji!! Yeay!! Tp...... Bnyk nak kene byr... Huhu... Sedih.... Bile da tolak tambah darab bahagi tinggal cinonit( sikit ) je wit gaji aku... Hahaha... Banyk tol cabangnye.. Tp xpe... Mak aku kate x baik mengeluh dgn rezeki yang kite ade... Terima dgn rase bersyukur.... Alhamdulillah.... :) atleast dpt memberi sumbangan yg x seberape kat mak abah.. Dapat la bantu mak abah topup mane yang kurang.. 

Korang... Walaupon gaji sedikit.. Please bagi mak abah wlupon sepuluh ringgit duit gaji kite... Berkat taw kalo bg mak abah tp dgn syarat ikhlas krana Allah.. Bkn nak berlawan2 or menunjuk2 antara adik bradik.. bile kite share ngan mak abah or tolong org susah.. InsyaAllah.. Rezeki kite Allah luaskan... Aku da rase.. Meh aku story pengalaman aku..

Kisah ni jadi awal tahun ni... Mase tu da nak ujung2 bulan.. Lg brape hari nak gaji.. Duit dlm wallet tinggal 60 hinggit je.. Hee.. Gini kisahnye... Ari sabtu tu ade jemputan kenduri kawin.. So.. As anak yg manje (hikhik) aku ikot la mak n abah gi jemputan tu.. Mase nak kluar dari rumah.. Mak aku perasan yg abah xpakai kasut tp pakai sandle.. Sandle tu da nipis habaq kat korang.. Sedih aku tgk.. Sbgai anak yg da bekerja.. Xkan la aku nak pandang je kan.. Ofzekos la aku rase sedih... Terus cakap kat abah.. 

Me    : abah.. Kite gi beli kasut jap nanti taw.. Buruk sgt da tu..
Abah   : xpe la ngah.. T abah ade duit abah beli... 
 Me      : xpe.. Angah ade duit... ( padahal ade 60 hinggit) hahaha..
Abah  : yela.. Cari yg murah2 je.. Abah bnyk je kasut.. Cume xselesa..
Me : ok.. T kite cari..

Sampai je kat kdai.. Aku n abah pon cari la kasut... Aku pndang je abah cari.. Betul2 die cari yang paling murah(16.90)... Kalo xsilap aku.. Sedih tol aku.. Aku try sarung... Keras woi... Trus aku kate xcntik.. Hihi..Aku pon cari la kasut2 yg comfort n mampu byr.. Hahaha... Yeah..!! I got it n abah pon suke.. 49.90.. N balance wit aku rm10.. Tp aku puas and rase tenang sgt coz dpt sampaikan hajat abah.. Abah senyum dapat kasut baru...

Petang tu borak2 dengan dady.. Adik bongsu aku.. Tup2 die hulurkan rm50.. Die kate angah raselah duit first gaji dady... Haaa...... Nampak tak tuan dan puan.. Allah maha kaya... Dia luaskan rezeki aku melalui adik aku sbgai pengantaraan... Terima kasih atas rezeki yang Engkau berikan Ya Allah...

So... Jgn kedekut nak bg mak abah duit gaji kite ye kengkawan..

Sedikit itu berkat kalo betul pada jalanNya..
K.. Renung renungkan dan selamat beramal.. Hikhik...
Salam...

No comments: