Wednesday 2 October 2013

andaiku tahu bila ajal menjemputku...


Ajal?? Itu lumrah bagi yg hidup diatas pentas lakonan Allah ini.. Kita semua milik Allah dan suatu ketika nanti kita akan kembali kepada pemiliknya.. Inna lillahi wa inna ilaihi rajiun... Sesungguhnya kite dtg drpdNya dan sesungguhnya kite kembali kpadanya... Ye.. Itu benar!!! Tiada hujah yg dpt menyangkalnye..

Kalau ditanya dekat semua org, 'awak,awak nk mati dlm keadaan baik(husnul khotimah) atau keadaan buruk (suul khotimah)?? Sap sap soi la... Akan mengatakan yg husnul khotimah rite??? X mengapa.. Itu satu langkah menuju kearah yg lbh baik.. Aku pon mcm tu.. 

Semua manusia dilahirkan didunia ni mempunyai kelebihan dan kekurangan.. Kadang2 yg baik, alpa dgn hasutan duniawi... Dan ingin pulang ke pangkal jalan semula.. Dan begitu juga orang yang jahat.. Dgn kuasa Allah, die dpt hidayah untuk bersama2 kpd syariat Allah.. Setiap manusia berhak meminta keampunan dr Allah... Pintu kemaafanNya sentiase terbuka untuk semua hambanya yg sentiasa ingt untuk kembali kepangkal jalan. Sejahat jahat manusia kat dunia ni, mesti ade perasaan ingin berubah dalam diri die... Walau sekelumit cuma..

Diri aku kotor.. Penuh dengan dosa.. Ye.. Aku slalu ingat dan cube untuk perbaiki diri.. Dengan ingat mati, aku rasa gerun dan malu untuk jumpe Allah.. Puas mencari kekuatan diri untuk berubah.. Ya Allah, permudahkan lah urusanku... HambaMu ini sungguh hina dan naif... Permudahkanlah Ya Allah... ;( 

Aku tahu aku xlayak memohon syurgaMu Ya Allah... Aku tahu aku xlayak untuk melihatMu Ya Allah... Tp aku mohon, berilah aku kekuatan untuk aku berada dijalanMu Ya Allah.. Aku terlalu memerlukan bantuanMu Ya Allah... 

Ya Allah, jika ditakdirkan aku mati pd sekian hari.. Matikanlah aku dlm imanMu.. Aminnnnn ya rabbi...


No comments: