Thursday, 14 April 2011

♥♥ menangislah, jika itu yg membuatkan engkau tenang.. ♥♥

salam viewers!!!!

awak penah nangis x??? mesti pnah kn... mcm 2 gak ngan sy... mcm2 sebab yg bleyh wat kite ngs... xsemestinye time kite sedih je... kgkdg time kite gembire pon kite bleyh nangis kan?? NANGIS ngan sy mcm da jd kawan karib... sentiase ad d'cc sy bile sy perlukannya... nampak mcm klakar bunyinye... tp 2 la sy... murah dengan air mate... yup, xdinafikan sometimes hati sy keras cm batu... tp hati keras cm batu sy cepat pecah,xtahan lame... hihi... saya mmg suke nangis... mata sy akan mengeluarkan diomandnye apabila sy sedih, time sy ad masalah, time sy tension, time sy rindoo seseorang (abah, mak, along, ajam, dady.. yah, ucin n kengkawan ), time sy rase ad owg bencikan sy n mcm2 sebablah... abah, mak, ajam(adik), yah n ucin n k.lg azim la yg rajin dengar rintihan sy... ececece... tp tol aw... diowang gak la penguat semangat sy... same gak ngan kengkawan len, fara, mamoo, sab, k.lg, molly n dulu rajin gak ngadu2 kat nazli... bile ad ngan kengkawan, siyes sumer masalah cm lari tinggalkan sy jauh2... cam2 gak bile sy ade ngan abah... aku mmg rapat ngan abah dari kecik lg... nk kate anak abah,xla jgk... n aku akan sentiase epi bile bergurau ngan mak... mak jenis epi go lucky... sungguh, sy beruntung!!! sebab sy ade awak sumer... n thanx gak 4 kawan karib sy CIK NANGIS, coz sentiase ad bile i need u... bile sy nangis, aty sy jd tenang sikit, rase lapang cgt2... ye!!!!! sy puas sgt2... tears make me feel free!!!! so, menangislah, jika itu yg membuatkan engkau tenang... eh, kite nk share something la... kite ad terbace 1 cerita ni.. jom bace....


"MENGAPAKAH IBUMU MENANGIS??"


Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya, "Mengapa engkau menangis?" "Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya. "Aku tidak mengerti", kata anak itu. Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti" Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?" "Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya. Anak laki-laki kecil itu pun lalu membesar menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita suka menangis. Akhirnya ia mendapat petunjuk dari Tuhan, Antara bisikan yang didengarinya adalah:

*"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan ".

*"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya ".

*"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh

*"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya ".

*"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya ".

*"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu ".

*"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan walaupun kadangkala dia tidak memerlukannya."

Tahukah kamu? Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya - tempat dimana cinta itu ada.


**cerita ni sy cilok kat http://www.iluvislam.com/inspirasi/motivasi/1003-mengapakah-ibumu-menangis.html sekadar untuk dikongsi bersama.....

5 comments:

My sWeeT LoLypOp said...

same la liya..hani pon sng je nak nangis..kalu xtau nak share mslh ng sape2,,hani lbih sng nangis..nangis dpt luahkan smue yg terpendam kat dlm ati nie.x kire time sedihgembira..walaupon x diluahkn melalui kate2,,kalu dpt nangis je hani rase lbih tenang..hehe

NOR ADZLINA AZLIA BT ADNAN said...

erm, tol 2 honey... sumer owg ad care t'sndiri nk luahkan masalah die... care kite same, juz kuarkan air mate... hehe... troz tng jiwe ni... hOney suke ngis e??? manje ni...

My sWeeT LoLypOp said...

suke..suke sgt..haha
liya pon msti mnje sebab liya pon suke nangis..
btol x..btol x..

NOR ADZLINA AZLIA BT ADNAN said...

hahaha... eh, owg ganas la... sume owg takut bile tgk owg... muahahaha... honey jge diri molek deh... xmo ngis2... hihi... t owg pon sedih kali...

My sWeeT LoLypOp said...

ganas ker??ganas2 ayu je hani tgok..hihihi
liya pon same taw..jgn nangis2..t x comei..=)